Extrainsatta webbinarier för arbetsgivare i höst

Vi sätter in extra webbinarier i höst för att stötta arbetsgivare inför omställning och uppsägningar. Först ut är Att säga upp med respekt för individen - den 10 september.

Pandemin har medfört en helt ny situation för hela samhället. Verksamheter som tidigare gick bra tvingas göra radikala förändringar; korttidspermittering, varsel, uppsägningar och dessvärre konkurser.

Att både klara av att genomföra omställning på bästa sätt för medarbetarna, många gånger med uppsägningar som följd, och att se till att verksamheten klarar krisen är en tuff utmaning för ledningen. 

TRS hjälper arbetsgivare i tider av omställning och uppsägning. Vi kan lotsa genom processen, ge stöd i hur man bemöter medarbetare och hur man genomför svåra samtal. Att komma ihåg dem som ska vara kvar, efter en omställning, är dessutom minst lika viktigt.

Under hösten kommer vi att genomföra ett antal webbinarier i verktyget Teams riktat till arbetsgivare med följande ämnen:

  • Så här genomför du en professionell och respektfull uppsägning (omställningsprocessen, svåra samtal, med mera) - 10 september.
  • Att kommunicera omställning och uppsägning – gör en plan – 23 september
  • Så här genomför du en professionell och respektfull uppsägning – 14 oktober.
  • Leda i förändring – så här kan man tänka och göra i en förändringsprocess – 4 november.
  • Gruppen efter uppsägning – dags för ny start – preliminärt 25 november.

Första webbinariet är redan den 10 september - Att säga upp med respekt för individen – anmäl dig snarast för att säkerställa en plats.

Läs mer och anmäl dig här

Längden på varje webbinarium varierar men innehåller teori och beprövad erfarenhet. Då antalet deltagare är begränsat ges möjlighet till dialog och diskussion. Om intresset är stort sätter vi i första hand in ytterligare webbinarier istället för att öka på antalet deltagare.

Vi vill också fånga upp vilka behov och vilken hjälp ni önskar. Därför inleder vi varje webbinarium med en fråga till er om vad just ni vill ha ut av mötet.

OBS! Du behöver inte ha Teams för att kunna delta.

Här hittar du mer information om webbinarierna och anmäler dig