för dig som söker jobb

Hur tänker en rekryterare?

Målgrupp: Arbetssökande
18 februari 2021, kl 10.00-11.30
20 maj 2021, kl 10.00-11.30

Många känner en viss oro när det är en rekryterare inblandad i rekryteringsprocessen. Men du kan tänka tvärtom! Se det som en chans istället, till samarbete och ömsesidig nytta.

Vi riktar oss till dig som får stöd av TRS. I det här webbinariet vill vi att du ska få förståelse för hur en rekryteringsprocess går till, hur du kan tänka och agera när en rekryterare är inblandad i rekryteringen och öka ditt självförtroende i kontakten med rekryterare.

Vi går igenom delar i rekryteringsprocessen som

  • Kravprofil
  • Annons
  • Urval
  • Cv
  • Brev
  • LinkedIn
  • Intervju
  • Återkopplingar
  • Tester
  • Referenstagning
  • Bakgrundskontroll
  • och Beslut

Självklart finns det utrymme för frågor. Webbinarieledare är Torbjörn Norlund och Maria Åberg, rådgivare på TRS. En rekryterare kommer också att medverka.

Webbinariet ges vid två tillfällen, den 18 februari och den 20 maj. Den 20 maj riktar vi oss särskilt till dig som söker en chefstjänst.

Välkommen att anmäla dig - begränsat antal platser.

Om du har anmält dig och inte kan delta är det viktigt att du meddelar det till trygghetsradet.trs@trs.se.

Här kan du läsa en artikel med goda råd från en rekryterare

Webbinarieledare